Vardagsrumsmatta

Allmänt Inredning
Jag köpte en ny (begagnad) matta till vårt vardagsrum igår. Jag är inte 100% nöjd, men den får ligga där i sommar. Till hösten vill jag dock ha den här mattan från IKEA:
VIDSTRUP Matta, kort lugg IKEA Den tjocka luggen dämpar ljud och är mjuk att gå på.
Den heter VIDSTRUP.
 
Eller den här:
STOCKHOLM Matta, slätvävd IKEA
Den heter STOCKHOLM.
 
Jag har kommit fram till att en gul matta skulle passa bra hos oss. Jag tror dock att den första är min favorit.
 
Den matta jag köpte igår ser ut så här:
ALVINE Matta, slätvävd IKEA
Men jag är ganska säker på att den jag köpte måsta vara en billigare variant för den var inte slätvävd utan mer kortluggig. Den här heter ALVINE och är också från IKEA. Jag har ett par gamla Emma-fåtöljer som är klädda i ett småblommigt tyg, typ som mönstret i mattan. Kan försöka komma ihåg att lägga upp en bild senare.
 

Kommentera inlägget här: