En sak i taget

Allmänt Fru Blommas hälsotips
Varför glömmer jag ständigt bort hur viktigt det är för mig att göra en sak i taget? Jag ska hela tiden vara så effektiv. När ska jag lära mig att jag inte behöver vara effektiv hela tiden. Jag kan låta vällingen koka utan att samtidigt sätta på kaffe och ta fram ost och smör. Jag kan bara stå där och vispa de få minutrar det tar att få vällingen ljummen.
 
Från och med idag ska jag sjunga långsamhetens lov. En sak i taget. Vila. Andas. 
 
Sedan inser jag att livet, arbetet, samhället mm ställer krav på att man ska vara effektiv, "ha många bollar i luften", kunna "multi-taska", hinna mer på kort tid. Jag vill protestera och revolutionera mot det. Är ni med?
 
 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 PIllan:

skriven

Ja du känner igen mej all för väl i din beskrivning.... jag har alltid varit så där att jag hela tiden påbörjar nåt nytt "mitt i strykhögen"...! Kanske har det med mitt stjärntecken (tvilling) att göra eller kanske är det bara ett kvinnligt drag?!

Kram PIllan

Svar: Jag är Vattuman eller Stenbock, beroende på vilket horoskop. Vi får tänka oss för helt enkelt. Försöka ta det lugnt. Allt gott till dig och de dina.
Fru Blomma