Sommar!

Allmänt
Sommar här uppe verkar innebära några dagar av underbar värme, några dagar av iskallt regn, några dagar av regn och sol. Det bästa vore naturligtvis att det vore soligt och varmt typ två månader minst i sträck. Det är OK om det regnar på natten så att det är frodigt och grönt, varmt och härligt om dagarna.
Jag ska packa lite idag inför resan till Power Park i Finland. Det ska bli spännande. Barnen ser fram emot det väldigt mycket. Jag har redan paxat att vara med Ville. Vi kan åka tekoppen och kanske gunga eller göra annat lugnt och sansat. 
 
Idag ska jag också fortsätta läsa "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson. Det är en trevlig bok att läsa. Jag gillar böcker som får mig att må bra och som är skrivna på ett bra sätt. Jag är lite tveksam till de delar av boken då man får läsa utdrag av den bok som huvudpersonen själv skriver, men annars är boken bra, hittills. 
Hoppas ni får en bra dag. Jag hade verkligen peppat för att springa idag, men jag känner tyvärr att jag har en förkylning på G. Hoppas det inte blir mer är så. Jag vill verkligen att vi alla ska vara friska i Finland. Jag har dock alltid med reseapoteket. I fall att.

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Jo, det är som växlande väder... i fredagsnatt var det +4 grader när vi körde hem från Åsele. Brrr...