Nätverksträff

Allmänt Fru B tycker till Politik

Idag har jag både varit på nätverksträff med förstelärare i R8 regionen och möte med Kristdemokraterna. Mycket input och en hel del tänkvärt har jag fått till livs. Kanske undrar du varför jag är Kristdemokrat? Det har att göra med den ideologi som är grunden till partiet. Att den vilar på kristna värderingar om människans okränkbarhet och lika värde, om solidaritet i livets alla skeenden och mån om de svagaste i samhället, samt familjen som en viktig bas. Ibland tycker jag det är bekymrade att människor väljer vad de ska rösta på i sista stund beroende på en viss fråga. När jag gick gymnasiet fick vi lära oss att läsa om de olika partiernas ideologi och på så vis bestämma vilket parti vi skulle rösta på. Naturligtvis ska man lyssna på de olika partiernas politik idag, men glöm inte bort den grund och bakgrund partierna har. Den är viktig.


Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Ja, det är viktigt att se helheten när det gäller politik, inte bara en fråga.