#Höstmys

Allmänt Fru Blomma tipsar om böcker Fru Blommas hälsotips
Vad är väl mer mysigt denn regniga höst, än att mysa tillsammans med sin lille son. Ville råkar vara världens gosigaste och mysigaste lilla pojke. Han har ett skratt som går rätt in i mitt hjärta.
 
På andra plats kommer att läsa en bra bok. Just nu läser jag Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Det är en bok som jag tycker har igenkänningsfaktor i sig. Att inte kunna ge sig hän utan att den klarsynta, nyktra och något kritiska rösten avslöjar det du helst av allt skulle vilja bortse ifrån. Att dessa gånger själv fylla i och ändra konturer så att bilden passar dig bättre. Jag tycker boken är underbar att läsa på grund av meningarna. De är nästan som poesi. De uttrycker mycket på få ord. Boken är nästan minimalistisk och definitivt kärnfull. Den är ett tips.
 
På tredje plats kommer att se en bra serie på TV. Just nu ser jag Scorpions. Jag tycker den är helt OK. Den är bra att varva ner till för den utmanar inte utan är trygg.
 
Vad har ni för tips på höstmys?
 

Kommentera inlägget här: