En misslyckad skotertur

Allmänt
Vi packade skotrarna och startade skördarna. Jag åkte iväg ut i djupsnön på isen och hamn bars en sväng innan jag körde fast. Antes skoter  hade något fel så den stannade med jämna mellanrum. Efter ytterligare två fastkörningar, frusna barn och ömma muskler gav vi upp. Vi grillade på gården istället.

På eftermiddagen hade vi strömavbrott. Eftersom det varit så mycket tål om krisberedskap vid längre strömavbrott blir jag ängslig så fort strömmen går.  Jag fruktar någon typ av katastrof.

Hur som helst kom strömmen tillbaka så allt var under kontroll. I morgon gör vi ett nytt försök. Hoppas på fint väder, men hörde om stormvindar...

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Så typiskt! Tur att det funkar lika bra att grilla på gården :-)

Svar: Ja, det funkar, men det är inte lika kul.
Hanna C. Blomqvist

2 Lillmats.se

skriven

Hade liknande erfarenhet på Nyårsdagen.

Svar: Visst är det surt! Man lyfter och drar och både jag och skotern surar ihop.
Hanna C. Blomqvist