Söndag och sista dagen på sportlovet.

Allmänt
Solen skiner!
Vilken vacker syn som mötte mig den här söndagsmorgonen. Solen skiner! Idag åker vi hem från stugan för att imorgon börja arbeta igen. Vi har haft det så bra. Alla har varit friska och vi har sovit gott och känt av lugn och ro.

Igår körde Gustav upp skidspår med sin spårmaskin så vi fick proffsiga skidspår runt hela sjön. Det var ljuvligt! Jag och Siri åkte runt och njöt av allt det vackra omkring oss. Barnen har haft det roligt ute varje dag och faster C har underhållit oss med utekök och thai-mat. 😁 

Idag hoppas jag hinna åka skidor och vara ute och grilla innan vi måste hem. A ska flyga till Göteborg i kväll. 🙁 Jag tycker inte om att han är borta. Vill ha min man hemma. Tur att mor och far finns, och svärmor och svärfar. De hjälper till att hämta från dagis då jag arbetar sent. Familjen är guld värd.
Här mumsar vi på hemmagjord köttsoppa och nybakt bröd. Jag kokade köttben för att få god buljong. Gemensamma måltider ömsom här och ömsom hos svärmor är en förmån vi njuter av i stugan. Nå ja. Nu är det inte länge kvar till påsk. Då är vi här igen.
 

Kommentera inlägget här: