Snälla helg, ta aldrig slut.

Allmänt Fru Blomma tipsar om böcker
Jag vill inte tillbaka till ekorrhjulet. Jag vill fortsätta vara ledig. Vi har det lugnt och skönt här i stugan. Jag vill fortsätta ha det lugnt och skönt. Mer fritid, mindre jobb.
Vi har fått vår gigantiska grillning på plats. I morgon ska den invigas. Barnen har bakat pepparkakor och varit ute och halkat runt på isen. Varje år glömmer vi att ta med skridskor. Vi får se hur det är nästa gång vi kommer hit.

Jag ska börja på en ny bok. Jag har just läst klart "Pappaklausulen". Den var helt OK, men jag gillade inte det abrupta slutet. Det kändes som om Jonas Hassen Khemiri blev leds och bara avslutade allt. Det var synd på alla karaktärer som jag tycker var intressanta. Språket var spännande, annorlunda och fängslande. Handlingen likaså. 
Nu ska jag läsa "Minglade dukar och vita servetter" av Ewa Klingberg. Jag hittade den i min svärmors gömmor.
Mer om den senare. Allt gott!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Men jag håller med. Jag gillar den här lugna lunken :-) Ska vi stanna hemma en vecka till? ;-)

Svar: Ja, en vecka till.
Hanna C. Blomqvist