Skördelycka

Allmänt Fru B tycker till

Nu är det för kallt för tomaterna, trots att de står på glasverandan. Jag plockade in dem och de blommor jag haft där. Vad gör man med de mindre tomaterna som nu hänger kvar ute på plantorna? De har inte hunnit få rätt storlek än? Ska jag plocka in dem ändå?

Idag är det fredag. Det känns skönt. Jag har varit så trött i veckan. Igår jobbade jag och A till 17.00, hade föräldramöte kl.18.00 (två olika, så vi fick dela på oss). Tack älskade mamma och pappa för att ni hämtade Lilleman, lagade mat och städade hos oss, så vi slapp veckostädningen när vi kom hem. 

Nu till dagens i-landsproblem. Finare kläder eftersom det är fredag, eller mer praktiska kläder för att vi åker till stugan sedan? 🤔😜

Idag presenteras Nobels fredspris. Jag röstar för Mukwege. Tycker han är värdig. Vad tycker ni? Det arbete han gör är oerhört viktigt och han har också visat världen hur utbrett problemen med våld mot kvinnor i krig är. Kvinnor i Kongo som blivit våldtagna som en del av krigsföringen, de får hjälp av honom och hans medarbetare. Mukwege har varit nominerad förut och jag hoppas  det är hans tur nu.
Ha en skön fredag!



Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Ha det så skönt i stugan :-)
Jag ska träna, städa,fixa lite hos mor och far, men framförallt rensa hjärnan. Lång vecka och för mkt som snurrar. Skönt med helg!

Svar: Viktigt att vila. Ta det lugnt med jobbet.
Hanna C. Blomqvist