Vad händer?!

Allmänt Fru B tycker till
Nu är det tyvärr så att jag fått reda på att Sture 34 stänger igen här i stan. Jag tycker att det vore så sorgligt om det inte skulle gå att driva handel i den här staden. Förvisso har internethandeln ökat i hela Sverige, men det blir ju trist att bo  en stad där man inte kan gå på stan en lördag och shoppa lite. Jag undrar lite om gemene man är införstådd i att vi måste försöka handla i vår egen stad om vi vill ha ett levande centrum? 
\n
 
\n
Nu vill jag inte vara den som kastar sten i glashus, jag handlar också en del på nätet, men jag försöker köpa det som jag kan här i Lycksele. Vi har bra klädaffärer, skoaffär, sportaffärer mm. där jag brukar handla i första hand. Vi har Rut & Randigt, SK möbler, Jysk och Dollar Store där vi kan handla fina grejer till hemmet så det borde absolut gå att klara sig ganska länge på att handla i Lycksele. Det vi inte har är en bokhandel, men jag förstår att många handlar sina böcker på nätet nuförtiden så det kanske är svårt att driva en bokhandel idag. Vi har många frisörer som håller mycket god kvalitet och som säljer en massa olika podukter, typ min frisör A' la Agnes. Vi har ett fint kafferosteri, Buddhas, och vi har en del fina matställen, typ Stadskällaren och Skogskåtan, Restaurang 64 grader mfl. Visst borde det gå att ha ett levande centrum i vår stad. Eller? Vad tycker ni?

</div

Kommentera inlägget här: