Mycket har hänt

Allmänt Fru Blomma tipsar om böcker
Eftersom det var ett tag sedan jag loggade in här, kan jag berätta lite som pågår. I lurarna just nu är en feel-good-bok. 
Jag älskar att lyssna på ljudböcker medans jag jobbar. Idag har jag duschat Lipton, collien. Dessutom har jag gödslat,  vattnat och beskurit körsbärsträden. Ett har tagit sig fint efter vintern, men det andra har vintern gått hårt åt. Det är o behov av lite kärlek. 

Boken jag läser vid sidan om är en gammal en:
Jag kan inte säga att den är bra, men jag blir nostalgisk eftersom jag läste sådana böcker tidigare. 

Igår var vi och  förvärvade en sådan:Vi fick åka till Luleå över dagen för att hämta den. Den ska bli en A-traktor till döttrarna. Det var både trevligt med en roadtrip, bara A och jag, men samtidigt tröttsamt med så mycket bilåkning. Tack och lov för goda grannar som bjöd barnen på mat och höll ett öga på dem.

På jobbet har vi snart gjort bort allt arbete med nationella provet i svenska och engelska. Vi har några rättningsdagar kvar. Jag hoppas på soliga dagar i veckan. Det skulle förgylla tillvaron.

Nu ska jag rensa lite ogräs. Vi ses! 




Kommentera inlägget här: