Boktips

Allmänt Fru Blomma tipsar om böcker
Jag har just börjat lyssna på Kaninjägaren av Kepler.
Jag avslutade just förra boken, Stalker, och den var lysande. Jag lyssnar när jag är ute och joggar eller då jag går långpromenader med hunden. Det är verkligen avkopplande och det blir kvalitetstid för mig.
 
Jag tycker Kepler skriver böcker som är intelligenta och utmanande. De är fulla av detaljer och det känns som om man lär sig av en värld som man annars inte har insyn i. Igår lyssnade jag på en välbeskriven skildring av en "trasig" pappa som fick bevittna sin sons missär och vilsenhet. Droger och brist på vägledning leder till katastrof. Skildringen beskrivs så målande att det gick rakt in i hjärtat och det var knappt jag orkade lyssna klart. Så bra skriver han.
 
Om du inte har något att läsa just nu så tipsar jag om dessa två böcker. 
 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

skriven

Det låter som en bra bok!

Svar: Ja verkligen. Det är ett tips.
Hanna C. Blomqvist

2 Jeanette

skriven

Förr gillade jag inte ljudböcker, men det har varit min räddning sen i somras när jag inte har tagit mig den tiden att sitta ner och läsa. Använder Storytel och plöjt igenom ett gäng böcker nu :) Föredrar dock ännu vanliga böcker, men detta är mer ekonomiskt än att köpa varje bok man vill läsa också :)

Svar: Jag har inte provat Storytel. Det kanske vore något...
Hanna C. Blomqvist