Invigning av första etappen

Allmänt
I går var det invigning av första delen av renoveringen av kyrkan. Vi har ny huvudentré och nya kontor. Det är så fint och öppet. Jag hoppas verkligen att fler vågar komma och titta för det blev verkligen fint. Kommunchefen, Ingela,  höll invigningstalet. När kyrkan invigdes förra gången (1957?) var det Levi Petrus som höll tal. 



Det bjöds på bullar och musikunderhållning. 


Det var verkligen roligt. Utanför fanns det en hoppborg som barnen kunde leka i.
På kvällen fick vi lyssna till Cilla Hector som bland annat tolkade Kristina från Duvemåla. 

Jag och en kompis var på konserten och sedan för vi hem till mig och spelade vinylskivor och mumsade på ost och kex. Det var mysigt. Lycka är att ha en vän. 


Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Jag var förbi och kollade nybygget med pappa.Det blev rikitgt bra.Första byggnaden invigdes 1959. (Det var nån som hade stenkoll på det)

2 birgitmaria

skriven

Jag var förbi och kollade nybygget med pappa.Det blev rikitgt bra.Första byggnaden invigdes 1959. (Det var nån som hade stenkoll på det)