Lördagsmorgon

Allmänt

Vad underbart med lördagsmorgon! Kaffe och rostade mackor. Blommor på bordet och julen i antågande.

Vi har just sett ett avsnitt av julkalendern. Jag tycker det verkar vara den bästa på många år. Den är spännande för barn och vuxna och den handlar om tomtar, barn och julmagi.

Idag är det 18.5 - och Maja har just övertalat mig (tjatat sig till) att åka på Nallebjörnens lekland. Jag har svårt att se bortom magsjukebakterier och annat otrevligt bland bollarna i bollhavet. Ja, ja. Hon har lovat att leka med lillebror så jag tar väl med mig en bok.

Igår kom jag hem från LR:s fackliga grundutbildning del 1. Jag har lärt mig massor och känner mig peppad på uppdraget. När jag kom hem hade mitt paket från Blueride kommit. En rattmuff och röda och svarta tärningar till extrabilen.

Nu finns ingen återvändo. Promenad med vovven väntar. Vi ses!

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Lr brukar ha bra utbildningar. Kul att du är taggad för uppdraget som LR ombud. Du kommer helt säker att göra ett superbra jobb.

Svar: Tack! Jag tycker LR;s utbildningar har hållit hög klass. Jag är mycket nöjd.
Fru Blomma