Eugen Kallmans ögon

Allmänt Fru Blomma tipsar om böcker
Jag började i morse på Håkan Nessers senaste bok: Eugen Kallmans ögon (2016)
Du kan läsa en recension av boken här.
 
Jag älskar Håkan Nessers böcker! Han har ett bra språk när han skriver och hans böcker har flera bottnar. Han var här på skolan och berättade om sina böcker för många år sedan och han är en mycket sympatisk person. Men så är han ju lärare i botten också. 
 
Mina lärarkandidater har avslutat sin praktikperiod efter fyra veckor hos mig. De har varit fantastiska och det känns gott för framtiden att det kommer ut så bra och engagerade lärare. För mig innebär det att kommande veckor blir lite lugnare och det skadar ju inte. Jag har haft fullt upp.
 
Nu ser jag dock fram emot en härlig helg! Imorgon ska vi till goda vänner på middag och ikväll ska jag bara slappa! Lilleman är sjuk i förkylning och astma så det blir nog en tidig kväll för honom. Flickorna är på disco ikväll. Huset är städat och jag har två bra böcker på g. och dessutom ser jag serien Marvels Jessica Jones. Den är bra.
 
I veckan har jag hunnit träna två gånger, så jag är nöjd. Dock har jag förbrukat lite fler poäng är jag borde. Tyvärr. Jag har verkligen svårt att nå min målvikt. Jag fortsätter att kämpa. Hoppas ni får en bra helg!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här: