Bakslag

Allmänt Fru Blommas hälsotips
Igår hade jag en lågkaloridag (jag testar på detta med 5:2). Idag har jag dock ätit en massa onyttigt (pepparkakor, småkakor, glass, choklad, karameller, chips). Det är som om jag konstant motarbetar mig själv. Varför gör jag så här? What is wrong with me?! I morgon är det min andra lågkaloridag. Jag måste ta tillbaka kontrolen över mitt liv. Jag är totalt hopplös!
 
Annars tycker jag att det känns bra med 5:2. Jag fixar att vara lite hungrig ibland. Det är nyttigt att kunna göra allt möjligt utan att fika eller stoppa i sig någonting. Jag har också förstått att det finns en del hälsovinster med 5:2. Min anledning är dock att gå ner i vikt, vilket jag inte kommer att göra om jag fortsätter äta en massa godis efter min lågkaloridag. Nu är det skärpning som gäller.
 

Kommentera inlägget här:

 

Kommentarer:

1 birgitmaria:

skriven

Du kanske får ta och äta lite med på lågkaloridagarna, så att du inte får så stort bakslag dagen efter. Men du fixar detta. Du får frossa i frukt! (Jag vet, inte lika roligt... men det kan funka)

Svar: Ja. Nya tag.
Hanna C. Blomqvist